neděle 22. dubna 2018

RC recenze: Magnus Chase: Thorovo kladivo

Výsledek obrázku pro magnus chase thorovo kladivoVýsledek obrázku pro magnus chase thor's hammerAutor: Rick Riordan
Počet stran: 448
Série: Magnus Chase
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání ČR: 2017
Honily mě už valkýry. Honili mě elfové se střelnými zbraněmi. Honili mě trpaslíci s tankem. A teď, při svém štěstí, jsem se dočkal toho, že mě honili obři s obřími bowlingovými koulemi. Někdy bych moc rád odešel z některého světa jen tak, aby mě přitom nepronásledoval vzteklý dav. 


Severští bohové a jejich problémy. Thor opět nemůže najít své kladivo, Loki vymýšlí další ze svých prohnaných plánů, jak zničit svět a ve výsledku nikoho nic nezajímá. Vše tak musí vzít do rukou náš hrdina Magnus Chase a jeho kamarádi. Podaří se jim však zabránit pohromě i tentokrát? 

Magnus Chase se opět vrhá do velkého nebezpečí. Nastal čas svolat všechny své kamarády, povolat kouzelný zpívající meč a vyrazit na další výpravu. Tentokrát se pátrá po ztraceném kladivu, které kromě toho, že se na něm dají sledovat pořady v HD kvalitě, také slouží k odvrácení útoku obrů, kteří chtějí zničit lidský svět.
Podaří se Magnusovi najít kladivo včas a zabránit tak další zkáze?

Výsledek obrázku pro magnus chase thorovo kladivo
zdroj
Rick Riordan patří k jedněm z mých nejoblíbenějších autorů a já si jeho díla nemohu vynachválit. Proto, když se mi naskytla příležitost zrecenzovat jeho knihu, ani na chvilku jsem nezaváhala.

Související obrázek
zdroj
Kdo četl další Riordanovy knihy, již si už určitě stačil všimnout, že se autor drží jisté šablony, podle které své knihy píše. Ale nebojte se toho, že by příběhy byly jako přes kopírák. Ačkoliv můžete těměř jistě říct, jakým směrem se bude děj ubírat, přesto jim hlavní postavy svým způsobem propůjčují jistou originalitu, takže vás neomrzí a chvilkami vás vymyšlené zápletky i překvapí.
A ptáte se, čím dalším vás Rick Riordan překvapí? Já osobně obdivuji jeho um, se kterým dokáže skloubit několik náboženství do jednoho příběhu tak, aby to nedělalo neplechu, ale to je přeci jenom pomyslná třešnička na dortu. Tím hlavním, co z Ricka dělá autora s velkým A je jeho dokonalá dovednost v psaní, která ve vás dokáže vyvolat jakékoliv pocity, které si zrovna umane. Jeho vtipy a hlášky hlavních hrdinů do příběhu perfektně zapadají a nepůsobí nikterak nuceně či nepřirozeně.
Výsledek obrázku pro magnus chase
zdroj
Navíc v tomto díle se více seznámíte s vedlejšími postavami, jako je snoubenec Sam - Amir. A aby toho nebylo málo, přibude i nová postava, která vás zaručeně dostane.
Také se zde dočkáte spousty motivů z jiných děl, mě osobně nejvíce pobavil Pán prstenů.
Takže můj celkový dojem je: "Zapomeňte na Percyho a s otevřenou náručí přivítejte Magnuse Chase, protože je dle mého názoru mnohem zdařilejší a sympatičtější hrdina, který každého okouzlí."

Pokud máte rádi mytologii a ještě jste se s Rickem Riordanem nesetkali, rozhodně byste to měli napravit, protože s každou jeho novou knihou budete víc a víc okouzleni, až prostě budete muset vlastnit celou sbírku jeho knih. A opravdu, Magnuse si nenechte ujít, já jsem z něho doslova okouzlená.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji knihkupectví Knihcentrum.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 


HODNOCENÍ

Kniha: 5/5

Obálka: 5/5

2 komentáře:

Za každý váš komentář děkujeme :)