úterý 5. prosince 2017

RC recenze: Žena z kajuty č. 10

Výsledek obrázku pro ruth ware woman in cabin 10Výsledek obrázku pro žena z kajuty č. 10Autor: Ruth Ware
Počet stran: 368
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Leda

Rok vydání ČR: 2017
"Slyšela jsem šplouchnutí - velice hlučné šplouchnutí. Bylo jasné, že přes palubu spadlo cosi hodně velikého. Anebo to někdo shodil. A pak jsem utíkala na balkon a něco uviděla: tělo. Vypadalo to, že mizí pod hladinou." 
Nilssonův výraz byl vážný. Ale hlídal se, a zatímco jsem mluvila, mračil se stále víc.
"A na skleněné stěně balkonu byla krev," dodala jsem. 
Při těch slovech stiskl rty a krátce pokýval směrem ke dveřím na verandu. 


Bestsellerová autorka Ruth Ware přichází na český trh s dlouho očekávanou novinkou Žena z kajuty č. 10, kterou si stejně tak jako její předchozí knihu, vzalo pod taktovku nakladatelství Leda. 

Novinářka Lo Blacklocková píše do cestovatelských časopisů a právě má před sebou úkol, který ji může pomoc k výšinám její vysněné kariéry. Plavba na luxusní jachtě Polární záře bude plná vlivných lidí a pro ni tolik potřebných kontaktů.
Po nástupu na loď se zdá, že bude všechno pohádkové, ale to se během jedné noci rychle změní. Lo probudí výkřik a ona je přesvědčená, že se stala svědkem vraždy. Co ale dělat, když při pátrání zjistí, že nikdo z posádky ani hostů nechybí?

Výsledek obrázku pro žena z kajuty č. 10
zdroj

Jelikož se mi velmi líbila autorčina předešlá kniha Všude kolem černý les, nemohla jsem se dočkat toho, až se pustím i do této. Ale splnila Žena z kajuty č. 10 má očekávání?

Výsledek obrázku pro luxusní jachta
zdroj
Ze všeho nejdříve musím upozornit na skvělou práci, kterou nakladatelství Leda odvedlo na obálce knihy. Je naprosto dokonalá! A to jak na pohled, tak na dotek.
Ale přeci jenom se říká "nesuď knihu podle obalu", tak se pojďme podívat i na obsah.
Abych pravdu řekla, kniha nezačíná zrovna valně. První část se převážně věnuje představování hlavní hrdinky, která není tak úplně psychicky vyrovnaná a nové události jí zrovna na klidu nepřidávají.
Nejenom, že tato část působí poněkud zdlouhavě a vy se nebudete moci dočkat momentu, kdy se konečně dostaneme na obávanou loď, ale pravděpodobně si i v této části stihnete hlavní hrdinku kompletně znechutit.
Bohužel její chování se nezlepší ani po nástupu na loď, ale zato nám to autorka vynahrazuje promyšlenou zápletkou.
A zrovna tímto nám Ruth Ware opět dokazuje, že prostě psát umí. Ačkoliv je na palubě pouze hrstka podezřelých, stejně vám půjde hlava kolem ve snaze zjistit, zda se opravdu nějaký zločin stal, a pokud ano, tak kdo za tím vším stojí? Nebo je jen hlavní hrdinka neurotická a vše se jí jenom zdálo?
Výsledek obrázku pro záchranný kruh voda
zdroj
Kniha je výjimečná i tím, že vy jako čtenáři dlouho nebudete tušit, co se vlastně děje, takže se zatajeným dechem budete číst stránku za stránkou, až se dostanete na konec části, kde na vás čekají útržky z fór, které vám trochu pomohou v orientaci, co se děje mimo Polární záři, ale zároveň i pěkně zamotají hlavu ohledně dění na lodi.
Takhle na první pohled se může kniha zdát dokonalá, protože nabízí vše, co byste od dobré knihy mohli chtít. Velká dávka napětí provází detektivní zápletku a hodně pomalu se zde odkrývá, co se vlastně stalo.
Ale i přes tohle všechno jsem s knihou nebyla tak úplně spokojená. Některé její části působily trošku zdlouhavěji, než bych si přála a jak už jsem řekla v úvodu, hodně mi vadila hlavní hrdinka, která na mě působila nesympaticky a kazila mi dojem z knihy. Proto se u mě vytvořil rozporuplný pocit, kdy jsem prostě chtěla vědět, jak to dopadne, ale nechtělo se mi číst kvůli hlavní postavě. Ale když do knihy půjdete s tím, že Lo nemusí být přesně podle vašeho gusta, určitě se vám kniha bude líbit.

Kniha nebyla vůbec špatná, i když zastávám názor, že Všude kolem černý les bylo lepší. Na druhou stranu se nejedná ani o žádné veledílo, které vám sebere dech. Ženu z kajuty č. 10 bych zařadila do takového lepšího průměru, který zabaví, ale neohromí. Každopádně ji doporučuji všem fanouškům této autorky i těm, kteří mají rádi napětí.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Leda, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: 3,5/5

Obálka: 5/5

2 komentáře:

  1. Zajímavý názor, jak autor dokáže znechutit hlavního hrdinu jsem zažila napříkald u knihy V mlze a tak nevím, jestli se mi do toho chce znovu jít :D Ale mám knihu na wishlistu, tak si ji alespoň půjčím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tak V mlze to byla hlavní hrdinka taky něco :D Sice mi tam lezla na nervy, ale kniha se mi líbila :D Rozhodně se do ní pusť a přeji, aby se ti líbila :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)