úterý 18. října 2016

RC recenze: Predátor - Vpád

Výsledek obrázku pro Predator - IncursionVýsledek obrázku pro Predátor - VpádAutor: Tim Lebbon
Počet stran: 336
Série: Bouře ve vesmíru
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Baronet

Rok vydání ČR: 2016
Na schodišti našli mrtvou ženu. 
Ležela roztažená na schodech. Podle uniformy šla o důstojnici z letové paluby, ale jinak nezbylo moc, čím by se dala odlišit od ostatních mrtvých, které Liliya viděla. Rozervané tělo, rozervané šaty, roztříštěné kosti - po zásahu xenomorfů si byli ve smrti všichni rovni. 

Snad každý je zná z televize. Snad každý ví, co jsou zač. Predátoři brázdí hlubiny dalekého vesmíru a honí se za svojí kořistí. A díky Timu Lebbonovi máme možnost ponořit se do vesmíru spolu s nimi. 

Útoky Yautjů se začínají stupňovat a lidé už nestíhají bránit hranice prozkoumaného vesmíru. Jedinou výhodou, kterou proti nim lidé mají je fakt, že Predátoři bojují jako jednotlivci.
Ale co když není nic, jak to vypadá? Co když Predátoři neútočí, ale pouze se brání při útěku ze svého sídliště, kde je napadla mnohem větší hrozba? 

Výsledek obrázku pro Predator - Incursion
zdroj

Hned na začátek se musím přiznat, že Predátory zbožňuji, jako malá (ehm, menší) jsem si zamilovala jejich filmy, a když jsem zjistila, že je i kniha, nemohla jsem si ji nechat ujít. A jak se mi líbila?

Výsledek obrázku pro Predator - Incursion
zdroj
Začátek knihy je dost chaotický. Prolog nám nabídne spoustu akce a hned, bez jakéhokoliv vysvětlování nás hodí do děje.
Problém ale nastává s další kapitolou, kdy se najednou děj knihy přesune úplně někam jinam a autor nám začne představovat úplně jinou postavu a její příběh. A to se takhle opakuje v každé kapitole, dokud nejsme seznámeni se všemi.
Ale i následně panuje ve čtení trochu chaos. Sice už známe postavy a tak trochu víme, o čem jejich příběh je, ale neustálé skákání v ději a čase se opakuje pořád.
Výsledek obrázku pro Predator - Incursion
zdroj
Tohle a spousta dějových linek, ve kterých se čtenář může ztrácet, tak spíše působí jako rušivý element.
Na druhou stranu to je pouze jeden zápor proti spoustě kladů, které kniha nabízí.
Celý příběh Predátora má neuvěřitelnou atmosféru, která vás ihned pohltí a vy v několika scénách budete jen se zatajeným dechem sledovat, zda se hlavní hrdinové dostanou z té šlamastyky, ve které se právě nacházejí.
Když už jsem u těch hlavních postav, nedá mi, abych nezmínila jejich propracovanost. Líbilo se mi jejich uvažování i profesionalita, se kterou jednali - v tomto případě mi nejvíce učarovala jednotka exkurzionistů, kteří byli profesionály každým coulem. A nejenom proto se jejich dějová linka stala mojí nejoblíbenější, ale bylo to z toho důvodu, že obsahovala všechno, co jsem od knihy čekala - souboje s predátory zajišťovaly velkou dávku akce a napětí, jejich vybavení zase technologickou část knihy a jelikož se autor vůbec nebojí zabíjet, po celou dobu čtení této linky jsem doufala, že moje oblíbené postavy přežijí.
Výsledek obrázku pro vetřelec
zdroj
Co se týče autorovy záliby v zabíjení, nabízí se další varování v podobě jeho násilností. Slabší povahy, které nesnesou moc krve, by se asi téhle knize měly vyhnout. Sice to není jedna krvavá lázeň, ale přesto pár scén s vyhřezlými střevy či chybějícími údy v tomto příběhu najdete.
V závěru také musím zmínit, že ani fanoušci vetřelců nebudou o nic ochuzeni, protože i tihle mimozemšťané hrají v příběhu velkou roli a znepříjemňují tak život všem okolo.

Kniha Predátor: Vpád se dá v klidu číst i bez znalosti filmů. Pro skalní fanoušky je naprostou samozřejmostí a pro ty, co Predátorům zrovna moc neholdují, představuje tato kniha akční příběh plný tajemství a napětí, který stojí za přečtení.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji knihkupectví Knihcentrum.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 


HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 5/5

6 komentářů:

  1. Skvělá recenze :) A ty obrázky :) :D Krev v knihách snesu, filmy s Vetřelci mám ráda, takže se po knize kouknu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu mám už nějaký ten pátek také doma, ale ne a ne se k ní dostat. Recenze vyznívá lákavě, tak snad ji brzo také přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Osobne som film nevidela, takže možno niekedy skúsim práve knihu :-)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)