pátek 8. dubna 2016

RC recenze: Proroctví

Autor: Rick Riordan
Počet stran: 512
Série: Bohové Olympu
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání ČR: 2012
"Odložme všichni zbraně," navrhla Piper. "Trenére, vy první." 
Hedge zaťal zuby. "Aspoň jednu pecku?" 
"Ne," zavrtěla hlavou Piper. 
"A co kompromis? Já je nejdřív zabiju, a když se ukáže, že byli hodní, omluvím se." 
"Ne!" stála na svém Piper. 
"Tak nic." Trenér Hedge sklonil palici.


Percy Jackson už svůj osud naplnil. Ale Bohové Olympu se opět dostali do problému. Percy je nezvěstný, proto se o jejich záchranu musí pokusit nový hrdina. A není to nikdo obyčejný... 

Jason se probouzí ve školním autobusu a vůbec na nic si nevzpomíná. Lidé kolem něho mu nepřipadají vůbec povědomí a to samé se týká i dívky, která tvrdí, že je jeho přítelkyně a chlapce, který má Jasona za svého nejlepšího přítele.
Brzy se však ukáže, že všichni tři jsou neobyčejní a jeden z jejich rodičů, je božského původu. Proto se přesunou do Tábora polokrevných, kde se už chystá nová výprava, vedená tajemným proroctvím. A jaké nebezpečí na nové hrdiny číhá tentokrát? To se dozvíte v knize...

zdroj

Rick Riordan je jedním z nejlepších autorů fantasy, a když se mu tolik dařilo s Percym, není divu, že jsem se rozhodla pustit do jeho další série plné bohů a hrdinů. A co na ní říkám?

zdroj
Ačkoli tomu ani já sama nemůžu uvěřit, Bohové Olympu se mi zdají být lepší, než samotný Percy, a to už je hodně, co říct. Možná je to tím, že hlavní trojka je o něco starší, než tomu tak bylo v prvním díle přecházející série nebo je to způsobené jen prostým faktem, že se Rick každou další napsanou knihou zlepšuje. Jak tomu je doopravdy, to netuším, ale ke zlepšení určitě přispělo i to, že se autor rozhodl pár věcí pozměnit.
Zatímco Percy byl psaný pouze z jeho pohledu a ještě k tomu prostřednictvím jeho osoby, čili v ich formě, Bohové Olympu se pyšní er formou, kterou doplňují střídající se pohledy základní trojice. Každá z hlavních postav tak dostává více prostoru na projevení, což mi u Percyho chybělo.
Přeci jenom se teď před čtenářem otvírá mnohem větší svět. Dozví se něco o dalších bozích prostřednictvím jejich dětí, podívá se, jak to chodí v ostatních srubech a hlavně prozkoumá nové schopnosti, které polobožští potomci zdědili po svých rodičích.
zdroj
V některých aspektech příběhu se ale autor striktně držel zajetých kolejí, takže vás určitě nepřekvapí fakt, že počet hrdinů je opět stejný - tři - a dokonce i složení té trojce je stejné, čili dva chlapci a dívka, a z toho je jedno dítě potomkem jednoho z nejsilnějších bohů. Ale jelikož tento fakt nijak zvlášť příběhu neškodí, vůbec mi to nevadilo.
Další stejná část knihy, která nikoho nepřekvapí, jsou samotné výpravy. Přeci jenom každý z nás čekal, že se naši hlavní hrdinové vydají na nějakou záchrannou misi. Ale přesto kniha nepůsobí nijak okoukaně. I když někomu může vadit fakt, že děj příběhu je velmi předvídatelný a už zhruba od poloviny knihy budete tušit, jak se věci mají a kdo je za jakou lumpárnou.
Poslední věc, kterou nesmím zapomenout vychválit, je opět Rickovo pojetí mytologie a její následné zapojení do lidského světa. Při čtení Riordanových knih čekám, že se určitě předvede se svým uměním, ale pokaždé jsem mile překvapená, jak dokonale to zvládl vymyslet.

Pokud se vám líbil Percy Jackson, tak není co řešit a tuhle sérii byste si měli povinně přečíst. Ale v případě, že jste nebyli spokojeni s dětskými hrdiny, tak stejně doporučuji vyzkoušet Proroctví, protože zde jsou hrdinové už o něco starší. Navíc je kniha nacpaná akcí, je mnohem vtipnější a shrne vám některé důležité scény z předchozí série. Dokonce i hrdinové z Percyho se tam občas mihnou.  

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Fragment, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: 5/5

Obálka: 4/5

10 komentářů:

  1. Do této další série jsem se nikdy nepustila. Nevím, zdálo se mi, že si zkazím dokonalého Percyho Jacksona :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je chyba :D Mně se kniha zdála ještě lepší, než Percy :)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Právě, že ne :D chtěla jsem mít knihu dočtenou mnohem dříve :D

      Vymazat
  3. Osobne ešte nemám dočítaného ani Percyho, takže ťažko povedať kedy a či vôbec sa dostanem aj k tejto sérii :-) Je super, že Riordan píše ďalej i to, že sa zlepšuje :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K Bohům se určitě dostaň, jsou lepší, než Percy :D

      Vymazat
  4. Já jsem nečetla ani Percyho ani toto, ale vzhledem k tomu, že poslední dobou mám ke knihám v ich formě jisté výhrady, tuto změnu bych určitě přivítala. Na druhou stranu ale ani příliš nemusím knihy s předvídatelným dějem, tak se ještě uvidí, jestli po ní sáhnu :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Bohy určitě vyzkoušej, bylo to bezva čtení :) To mně vlastně ani na formě moc nevadí, když je to dobře napsané, tak mi nezáleží na tom, zda je to ich nebo er forma :D

      Vymazat
  5. U téhle série ještě pořád váhám, zda-li na ni nejsem moc stará.. Mnou uvidíme.. :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neváhej a pusť se do ní, tak to zjistíš nejlépe :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)