pátek 4. března 2016

Rabování knihovny (20)

Moje návštěvy knihovny se začínají stávat každotýdenní záležitostí. Ale já za to nemůžu, protože mi přišel email s tím, že tam na mě čeká rezervace... no a když už jsem tam byla, tak to by bylo, abych se nerozhlédla, no ne?


Než jsem si šla pro rezervaci, trochu jsem se porozhlédla. Jako první mi padl do oka Vzdor (první díl byl Dech), ale pak jsem si řekla, že se jenom dívám a nic si nepůjčím (ha, jak jsem byla naivní :D). Jenže po pár krocích jsem narazila na první díl série Letopisy z hlubin věků. Tuhle sérii jsem přelouskala již před několika lety a dost se mi líbila, takže jsem neodolala a začala se chystat na další z re-readingů.


Bratr vlkSám. Torak je najednou na všechno sám. O maminku přišel ještě jako nemluvňátko a tatínka mu právě zabil rozzuřený medvěd, který se za nimi žene Hlubokým hvozdem. Proč na ně má ta obluda spadeno a proč cestou ničí vše živé? Proč musel tatínkovi na smrtelném loži přísahat, že se s ní za pomoci Ducha světa utká? A co si teď počne – nezkušený dvanáctiletý chlapec, který se od svého otce zběhlého z klanu Vlků nikdy nehnul ani na krok?
Podle tatínkovy rady se má nejprve setkat s průvodcem, jenž ho povede Hlubokým hvozdem: průvodcem ztřeštěným i neomylným, se kterým se bude muset domluvit po vlčím. V nekonečné záplavě lesů a hor, v táboře mrzutých Havranů i na zamrzlých pláních Ledové řeky budou osiřelý Torak se stejně osiřelým Vlčkem a statečnou dívkou Renn čelit nemilosrdné, ale nádherné přírodě a spoustě očí, zvuků, stop i nástrah na cestě za částmi trojjediné duše Nanuaka. Pouze s ní se může chlapec odvážit požádat Ducha světa o pomoc. Ale nesmí otálet! Zima je na spadnutí, rudé oko Velkého zubra už se na noční obloze hlásí o slovo, a až stane nejvýš, medvědího netvora už nikdo nepřemůže!
Baladický severský příběh o síle přátelství, moci démonů i nečekané zradě se vrací do hlubin věků, kdy svět obývaly klany pravěkých lovců a sběračů a den co den zápasily o přežití. Díky zaujetí britské spisovatelky Michelle Paverové poznáváme, jak lidé oněch dob lovili, jak se oblékali, z čeho se radovali, čeho se báli a před čím se zaklínali. Buď jak buď, osud každého je vepsán do mraků nad Horou Ducha světa a ani Toraka nemine. Jenom je třeba prověřit, zda má hoch dost odvahy, důvtipu i obětavosti, zda si dovede hlídat záda – a zda umí naslouchat Hvozdu, který ho zoufale prosí o pomoc.



Potom jsem si všimla další knihy, kterou jsem si už nějakou chvíli chtěla přečíst. A jelikož Ada říkala, že je kniha fajn, tak jsem se rozhodla ji vyzkoušet - Armagedon ve slevě.

Armagedon ve slevěV New Yorku ještě nikdy nebylo takové horko…

O příslušnících rodiny Priceových by se dalo říct mnohé, rozhodně ale ne to, že jsou obyčejní. Již celé generace studují monstra tohoto světa, takzvané kryptidy, a snaží se mezi nimi a nic netušící lidskou populací zachovávat mír a rovnováhu.
Verity Priceová ví, jakou zodpovědnost s sebou rodinné řemeslo nese, přesto by se však místo nahánění strašidel, ghúlů a démonů věnovala raději tancování. Proto se také přestěhovala do New Yorku, aby si mohla splnit sen a dosáhnout kariéry v profesionálním tanci dřív, než se bude muset nadobro ponořit do profese kryptozooložky a samozvané ochránkyně kryptidů.
Možná by se jí to i podařilo, kdyby se zároveň nemusela potýkat s kolonií mluvících myší, geniální telepatickou sestřenkou, ohnivzdornými modelkami a profesionálním zabijákem, kterého do New Yorku vyslala Úmluva svatého Jiří, organizace, která její rodinu pronásleduje desítky let.
A aby toho nebylo málo, místní kryptidi se začnou podezřele ztrácet, v kanálech se prohánějí zmutovaní lidoještěři a kolují zvěsti o tom, že v podzemí spí drak. Na tohle léto Verity nejspíš nikdy nezapomene…


A konečně ta rezervovaná, pro kterou jsem si šla. Jsou to mladí vyvolení od autorky Marie Lu. Jsem dost zvědavá, co se z knihy vyklube.

Mladí vyvoleníAdelinu Amouteru změnila horečka krve. Před deseti lety se její zemí prohnala epidemie smrtící choroby. Většina nakažených zemřela, ale děti, které přežily, vyvázly s podivnými cejchy. Adelině se zbarvily vlasy na stříbrno, řasy zbledly a místo levého oka má teď jen klikatou jizvu. Její krutý otec věří, že je malfetto, které ničí pověst rodiny a stojí v cestě jejich štěstí. O některých přeživších se však říká, že mají víc než jen jizvy - věří se, že mají záhadné a mocné dary, a přestože jejich totožnosti zůstávají skryté, začalo se jim říkat Mladí vyvolení. Adelina se stane členkou jejich tajného společenství, její schopnosti postupně sílí a vzbuzují respekt i oprávněné obavy. 


(Zdroj anotace: databazeknih.cz)



      Tak co na knihy říkáte? 

10 komentářů:

  1. Jsem zvědavá, co budeš na Armagedon říkat :) Já byla spokojená, tak snad mě pak nebudeš proklínat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky :D a taky jsem zvědavá, kdy se ke knize dostanu :D

      Vymazat
  2. Já do knihovny chodím poslední dobou taky pořád víc a víc často. Znám poslední knížku, dneska jsem na ní zrovna narazila a vypadá pěkně :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky a v úterý tam musím znovu :D A na Mladé vyvolené jsem docela dost zvědavá :D

      Vymazat
  3. Knihy vyzerajú dobre, najmä tá posledná - Mladí vyvolení, na knihu som čítala dobrú recenziu tak snáď sa bude páčiť aj tebe :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Já na ní ještě žádnou recenzi nečetla, takže budu začínat s čistým štítem :D

      Vymazat
  4. Moc pěkné úlovky :) Docela jsi mě nalákala na knížku Bratr vlk :) Ty každotýdenní návštěvy chápu :D Mě taky přijde, že tam jsem pečená vařená..V pondělí jdu zase, čeká tam na mě Zaklínač :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Bratra vlka si rozhodně přečti, já měla "za mlada" sfouknutou celou sérii naráz :D Jo, já tam jdu v úterý :D A Zaklínač je bezva :D

      Vymazat
  5. Nenapsala ona Marie Lu Legendu, Fenomén a Šampiona? :o

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, psala, proto jsem byla zvědavá na tuhle knihu :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)