neděle 4. října 2015

Recenze: Modré hlubiny

Autor: Jennifer Donnelly
Počet stran: 336
Série: WaterFire
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Egmont

Rok vydání ČR: 2015
Serafina cítila, jak se jí podlamují kolena. Ucouvla před tou příšerou a na chvilku od ní odvrátila zrak. V tu chvíli spatřila miromarský národ shromážděný na její počest v amfiteátru. Byla jejich princezna, jediná dcera své matky. Kdyby je zklamala, kdyby uplavala jako zbabělec, kdo by je vedl, až se naplní matčin čas? Kdo by je bránil tak udatně jako Izabela? 


Podmořský svět neskrývá pouze dno, ale rovnou nový svět, který žije vlastními pravidly, má vlastní království a dokonce i proroctví. Ponořte se do Modrých hlubin a objevujete taje světa mořských panen. 

Mladá princezna Serafina se připravuje na nelehký obřad, při kterém má být odhaleno, zda je opravdovou dcerou královny Miromaru, či obyčejná podvodnice. Zároveň se jí ale zdají podivné sny o čarodějnicích, které údajně žijí jen v pohádkách, a které ji volají.
Serafina je ale ignoruje, jenže se strhne válka a Serafina je nucená uprchnout ze svého domova a teprve tehdy se zamýšlí, zda přeci jenom není na těch snových proroctví něco pravdy...

Jennifer Donnelly nám předkládá zbrusu nový podmořský svět, který je promyšlený o do těch nejmenších detailů. Můžeme se dočíst o historii národů, což dělá knihu uvěřitelnější a pozvedá ji na vyšší úroveň. Každý z národů má také odlišnou kulturu či jazyk. Autorka si prostě s celým světem hodně vyhrála, a jak už jsem řekla, vůbec nešetřila na jazycích, jelikož svoji vlastní řeč, má v příběhu skoro všechna stvoření.
zdroj
Na knize vidíte, že autorka má bohatou slovní zásobu a fantasie na rozdávání. Dokonce vymyslela i podmořské metafory, které opět ukazují, jak si Jennifer se svým světem pěkně vyhrála.
Bohužel, to je asi jediný klad, který jsem na příběhu našla.
Celý děj byl hodně rozvleklý a téměř nic se nedělo. V podstatě to bylo jenom cestování po podmořském světě, a upřímně řečeno, i když se autorka sem tam pokusila o nějakou tu menší akci, moc záživné to nebylo a já se téměř po celou dobu čtení nudila.
Ani charaktery postav neměly co nabídnout, protože byla jedna jako druhá. Kromě toho, že se jedna ráda cpe sladkým, jsem snad mezi nimi nenašla žádný rozdíl.
Také mi moc nesedl styl, jakým byla kniha napsaná a vůbec jsem nepochopila, proč je kniha z části psaná kurzívou. Těchto úseků tam bylo opravdu hodně a já nepřišla na důvod, proč tomu tak je.
A poslední, co mi vadilo, bylo, že autorka nakousla několik příběhových linií, na které potom úplně zapomněla a věnovala se jenom "prozkoumávání" a "odkrývání" tajů, svého světa.

Tahle kniha pro mě byla velkým zklamáním. Těšila jsem se na ní od chvíle, co jsem se dozvěděla, že ji vydají. Navíc mě lákala i svojí obálkou, která je nádherná, ale bohužel, nakonec mě kniha vůbec nezaujala. Dávám hodnocení 3/5, jen za ten krásně propracovaný svět.
Rozhodně se ale mojí recenzí nenechte odradit, třeba právě vám by se kniha mohla líbit.  



Jennifer Donnelly je cenami oceněná americká spisovatelka, která píše pro mládež a dospělé. Narodila se v roce 1963 a vyrůstala v New Yorku. Navštěvovala University of Rochester, obor anglická literatura a evropské dějiny. Též navštěvovala univerzitu v Londýně, v Anglii. V současnosti žije v New Yorku s svým manželem a dcerou.
Je známá hlavně díky svým historickým románům Northern Light a Revolution a trilogii The Tea Rose. Modré hlubiny napsala ve spolupráci s Disney.



HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)