čtvrtek 15. října 2015

Recenze: Half bad

Autor: Sally Green
Počet stran: 368
Série: Napůl živý
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Yoli

Rok vydání ČR: 2014
Po zápěstí jí tekl pramínek krve, několik kapek dopadlo na zem. Zvedla ruku a Deborah se naklonila, přiložila ústa pod ránu, rty přitiskla k babiččině kůži. Babička se k ní sklonila a zašeptala jí do ucha tajná slova. Debořino hrdlo se pohybovalo, jak polykala krev. Natahoval jsem uši, abych uslyšel zaklínadlo, ale slova byla jako zvuk větru ševelícího v listech. 


Napůl zlý je hodně diskutovaným příběhem. Někteří tvrdí, že to vlévá do žánru YA novou krev, jiní zase, že není o co stát. A ke kterému názoru se kloním já? 

Ve světě, kde žijí blažejové, jak jsou nazýváni obyčejní lidé bez magických schopností, a čarodějové, kteří se dělí na bílé - dobré a černé - zlé, se odehrává válka. Bílí se snaží vyhladit ty černé, ale co si počít s chlapcem, který je poloviční? Nathan je celé své dětství mučen a vše se vystupňuje tak, že je nucen žít v kleci a podléhá rozmarům Bílých čarodějů.
Jenže v šestnácti letech mu už jde o život. Nathanův čas se chýlí ke konci, proto musí utéct a najít svého otce. Podaří se mu přežít, aniž by mohl někomu věřit?

Na tuhle knihu jsem byla zvědavá už od doby, co jsem se dozvěděla o jejím vydání. Když se pak strhla diskuze, jestli je ta kniha dobrá či špatná, moje zvědavost jenom narostla a já neodolala a musela se do ní konečně pustit.

Hned v úvodu mě překvapila forma, kterou byl příběh vyprávěn. V tomto příběhu to bylo poprvé, co si pamatuji, že kniha promlouvá přímo ke čtenáři du-formou. Ze začátku jsem si na to sice musela chvilku zvykat, ale při zpětném pohledu to bylo příjemným zpestřením příběhu.
Už od prvních stránek vás pohltí atmosféra knihy, která slibuje parádní jízdu. Přeci jenom, hned takhle z úvodu nenarazíte na kyselinu, pomocí které můžete přijít o ruku. Už jen tenhle začátek mě přesvědčil o tom, že kniha bude stát za to.
zdroj
Sice byl příběh místy dost zmatený, kdy jsem nevěděla, o co přesně jde, než jsem se zorientovala v autorčině světě, ale postupem času jsem si zvykla a začala si spojovat souvislosti. V tu chvíli mi došlo, jak promyšlený příběh autorka vymyslela.
Nejzajímavější ale bylo Nathanovo vyprávění z klece, kdy nebyla nouze o různé krutosti doplněné jeho sarkasmem.
S tím i přímo souvisí vykreslení samotných stran, kdy Bílí byli ti dobří, ale přesto páchali různé činy, které byste dobrými rozhodně nenazvali. Kontrast, jaký autorka vytvořila mezi Bílými a Černými si jednoduše nemůžu vynachválit.
Ani na jednotlivé charaktery autorka nezapomněla. Pokud jste milovníci výrazných postav, zde si určitě přijdete na své.
Bohužel to ale nebyla jenom skvělá jízda, najdete zde i místa, kdy se děj hodně zpomalí, ba dokonce se vleče. Zrovna u těchto míst se budete se vší pravděpodobností nudit.
Také je příběh místy hodně předvídatelný, takže místa, která by vás měla šokovat či překvapit, nejspíš jen v klidu přejdete.

Celkově kniha nebyla špatná, ale ani nebyla nic extra zvláštního. Sice se řadím mezi ty, co o knize tvrdí, že je to originální příběh o klukovi, který se snaží přežít, ale ta nudná místa příběh dost ubíjejí. Každopádně doporučuji knihu vyzkoušet a udělat si vlastní názor na to, jaká je. 



Sally GreenAhoj - já jsem Sally Green, autor Half Bad. Je to moje první kniha - a první ze série tří, které mají být zveřejněny v březnu 2014.
V dubnu jsem souhlasila se zfilmováním Half Bad studiem Fox 2000 s Karenem Rosenfeltem jako producentem. Od té doby bylo Half Bad prodáno do několika zemí, a já jsem byla zaneprázdněna úpravami a prací na druhé knize.
Bydlím v severozápadní Anglii. Ráda čtu, chodit na procházky a chtěla bych pít méně kávy (ale vím, že to není možné - jsem závislá!).



HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   

Obálka: ♥ ♥   

10 komentářů:

  1. O knihe som už dosť počula, aj o pokračovaniach, ale osobne som sa ku knihe ešte nedostala. Má však úžasnú obálku, ktorú som obdivovala v obchode tá biela a čierna strana sú skvele vymyslené :-)
    Obsahovo nevyzerá zle, možno si ju niekedy prečítam :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je moc pěkná :D Přečti a pak dej vědět, jak se ti líbila, jsem zvědavá, ke které straně se přikloníš :D

      Vymazat
  2. Knížku bych si jednou moc ráda přečetla, vážně mě láká, ale jestli se mi to někdy podaří, je ve hvězdách, protože těch knih, co chci, je zkrátka tolik, že je nikdy nemůžu stihnout všechny přečíst :( :D
    Skvělá recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to znám, já mám plnou knihovnu nepřečtených knih a ne a ne se k nim dostat :D
      Děkuji :D

      Vymazat
  3. Těš se na druhý díl, protože ten je ještě o chlup lepší, než ten první :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, jsem zvědavá, kdy se ke druhému dílu dostanu... :D ale těším se na něj :D

      Vymazat
  4. Super recenze! :)
    Já jsem o knize už několikrát přemýšlela,ale vždycky jsem si řekla,že asi ne.
    Ale poslední dobou o ní pořád přemýšlím :/ :)

    OdpovědětVymazat
  5. Poslední dobou čtu stále více recenzí na tuto knihu, asi je čas se do ní také konečně pustit! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak neváhej a pusť se do ní, třeba se ti bude taky líbit :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)