neděle 20. září 2015

Recenze: Odhalená

Succubus Revealed (Georgina Kincaid, #6)Odhalená (Sukuba, #6)Autor: Richelle Mead
Počet stran: 256
Série: Sukuba
Díl v sérii: šestý
Nakladatelství: Domino

Rok vydání ČR: 2013
"Tajný Santa Mám dojem, že jsme to dělali nedávno," prohlásila jsem. 
"Jo, před rokem," řekl Peter. "Stejně jako každé Vánoce." 
Podívala jsem se na Cartera, mlčky upíjejícího víno. "Ztratil jsi tu čepici ode mě? Vypadáš, že bys potřeboval novou." Anděl měl blond vlasy po bradu rozcuchané víc než obvykle. 
"Ale Georgino. Tu si šetřím na výjimečné příležitosti," odvětil. Prohrábl si účes a rázem vypadal ještě hůř. 
"Jestli si zase vytáhnu tvoje jméno, koupím ti dvě čepice, aby ses nemusel omezovat."
"Nechci, aby sis kvůli mně přidělávala problémy." 
"To není žádný problém. Mám v obchoďáku slevu." 


Georgina Kincaidová je již po šesté na scéně, ale tentokrát je to už naposledy. Sukuba, která tráví čas se svými nesmrtelnými kamarády večírky s fondue a často se stává cílem nadpřirozených útoků. Ale teď její příběh končí a je načase se rozloučit.  

Sukuba Georgina Kincaidová musela opustit své zaměstnání v knihkupectví a místo toho si našla práci jako jeden z Santových skřítků v obchoďáku. Sice tam není moc šťastná, ale na druhou stranu získala zpět svoji lásku Setha, díky němuž je konečně šťastná.
Ale nic netrvá věčně a sukubě přijde dopis, že bude přidělena do Las Vegas. Vše se najednou začne hroutit a Georgina nemá jinou možnost, než spolu s přáteli přemýšlet, jak z toho ven.


Pokud si už nevzpomínáte na to, co se odehrávalo v předchozích dílech, doporučuji re-reading, i když autorka sice objasňuje klíčové momenty, ale přeci jenom, pokud víte přímé souvislosti, všechno do sebe začne zapadat mnohem lépe a vy tak budete moci více ocenit promyšlenost celé série. 
Samozřejmě nechybí autorčin vtip, který je v každé její knize, a ani čtivý styl, který vás nutí obracet jednu stránku za druhou, kdy se ani nenadějete a budete na konci. 
zdroj
S tím souvisí i to, že příběh Georginy není vůbec natahovaný a soustředí se jenom na to důležité, takže po celou dobu čtení budete ve střehu a nebudete se nudit. 
Ale i něčím je tato kniha jiná. Například neočekávejte tolik akce, na kterou jste z předešlých dílů zvyklí. Vlastně, asi ji neočekávejte spíš vůbec, jelikož z tohoto úhlu pohledu se v příběhu nic moc neděje. Tentokrát je totiž zaměřen hlavně na Georgininu smlouvu a její vztah. To ale vůbec knize nijak neubírá, protože je i přesto velmi zajímavá a nabízí skvělé počtení. 
Což mě přivádí k tomu, že Richelle Mead má nepříjemný zvyk, dávat hlavní hrdinky dohromady s tím z mužů, kterému fandím méně. Jako mi to udělala ve Vampýrské akademii, tak i tentokrát na to nezapomněla a Georgina skončila s mým méně oblíbeným hrdinou. 
Ale zpět ke knize. Tentokrát nám Richelle připravila i novinky, které nejednoho potěší. Například budeme svědky pekelného soudu, který se mírně liší od toho amerického, jak ho známe. 
Celkově je kniha dost předvídatelná, ale zároveň obsahuje i momenty, které vás upřímně překvapí. 
A po dočtení knihy budete mít příjemný pocit z dobře zakončené série (i když budete fandit Georginině druhému nápadníkovi, jako já), protože autorka to opět skvěle vymyslela a předvedla svůj talent. Já osobně se již nemůžu dočkat další Richelliny knihy. 

Jak už jsem psala, Odhalená je v něčem jiná, než předchozí díly, ale pokud máte rádi knihy této autorky, rozhodně byste sérii neměli vynechat, jelikož Richelle nám neustále dokazuje, že prostě psát umí a její knihy stojí za přečtení. Já osobně byla se zakončením série více, než spokojená, ale vůbec se mi nelíbilo, co provedla mé nejoblíbenější postavě. (Po přečtení knihy nejspíš pochopíte). 



Richelle MeadRichelle Mead je autor na seznamu NY Times a USA Today bestsellerů, píše fantasy knih pro dospělé a mládež. Původně pochází z Michiganu, nyní žije v Seattlu ve státě Washington, kde na plný úvazek pracuje na svých třech sériích. Než se stala spisovatelkou, vyzkoušela si několik různých kariér. Získala diplom z několika fakult - svobodné umění, náboženství a učitelství pro středí a vysoké školy. Nakonec se rozhodla, že svou cestu vidí ve psaní, ale je přesvědčená, že všechno její vzdělání ji na to připravilo.
Richelle, celoživotní čtenář, byla vždy fascinována mytologií a folklórem. Když nepíše, dívá se na špatné reality show, cestuje, zkouší zajímavé koktejly nebo nakupuje oblečení. Spoustu oblečení. Sama o sobě tvrdí, že je závislá na kávě, neustále bojuje (a prohrává) s prokrastinací, je zapálená pro všechny vtipné a zábavné věci.
Série Vampýrská akademie je její nejprodávanější. Byla na seznamu bestsellerů NYTimes a US Today, získala ocenění do Americké knihovní asociace a byla přeložena do třiceti jazyků.
(zdroj: http://www.databazeknih.cz/zivotopis/richelle-mead-6773)



HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   

Obálka: ♥ ♥   

2 komentáře:

  1. Ja som so zakončením spokojná, aj čo sa týka ľúbostného smeru :-P :D Aj vo VA mi to pasovalo, ale tak každý si obľúbi niekoho iného :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já fandila tomu druhému :D I ve VA jsem fandila tomu druhému :D Hrdinky od Richelle nikdy neskončí s tím, komu já fandím :D.

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)