úterý 13. ledna 2015

Recenze: První stříbrná kniha snů

Autor: Kerstin Gier
Počet stran: 352
Série: Silber
Díl v sérii: první
Nakladatelství: CooBoo

"Rozestavte se tedy do kruhu, bratři a sestry," vyzval nás Arthur. 

Kousla jsem se do rtu. Naposledy jsem stála v kruhu v mateřské školce. Kolo, kolo mlýnský za čtyři rýnský... Ale pak jsem se podívala znovu na ten nůž a smích, který ve mně bublal, se zase vytratil. 

Kerstin GierKerstin Gier, světoznámá spisovatelka a autorka vynikající série Drahokamy nám opět poskytla další ukázku svého talentu, v podobě nové knihy, a to První stříbrné knihy snů.
Kerstin se narodila roku 1966 a svoji první knihu vydala v roce 1995 a ihned se setkala s velkým úspěchem. Její knihy pro mládež se staly nejprodávanějšími knihami a v březnu 2013 byl uveden do německých kin film podle knihy Rudá jako rubín.

Hlavní hrdinka Liv Silberová se musí neustále stěhovat, protože její matka moc dlouho nikde nevydrží. Tentokrát ji čeká bydlení v Londýně, kde se zdá, že by mohla zůstat delší dobu, protože její matka si našla přítele, se kterým se hodlá sestěhovat. Tudíž by k její mladší sestře Mie přibyli dva noví sourozenci, dvojčata Florence a Grayson.
Liv se musí vypořádat s mnoha věcmi, jako například nastoupení na novou školu, hledat si kamarády a seznamovat se s cizím prostředím. Vše vypadá naprosto normálně, až do chvíle, než usne.
Zdá se jí podivný sen, kdy pronásleduje Graysona po hřbitově, který spolu se svými třemi kamarády provádí jakýsi magický rituál, a když Liv zjistí, že s dotyčnými hochy chodí na stejnou školu, rozhodne se přijít této záhadě na kloub. Proč vykonávají divné rituály? A hlavně, jak to, že se všem zdá stejný sen?

Musím uznat, že hlavní hrdinka je opravdu sympatická a má na svědomí většinu vtipných scén. Její mladší sestra Mia moc prostoru v knize nedostala, takže neměla tolik příležitostí zaujmout, i přesto jsem si ji ale docela oblíbila.
Grayson je přesně takový, jak ho v knize popisují, milý, starostlivý, no prostě ideální materiál na staršího bratra. A aby všechno nebylo idylické, v příběhu musí být někdo otravný a povýšený, tentokrát byla tato role přidělena Florence.


Kerstin u této knihy opět dokázala, že psát umí naprosto perfektně a laťku nasadila minimálně stejně vysoko, jako u Drahokamů. Strašně se mi líbilo celé zpracování knihy i postav. V příběhu naleznete jak vtipné situace, tak romantiku a i nějaké té akce se dočkáte. Dokonce můžete i nahlédnout do blogu tajemné Secrecy, která ví o každém drbu, jenž je na škole aktuální.
Pokud se vám líbily Drahokamy, rozhodně doporučuji sáhnout i po této knize, a těm, kteří autorku ještě neznají doporučuji to samé.
Tentokrát opravdu nemám co vytknout, snad jen pravopisné chyby, které mě při čtení rušily nebo malou dávku klišé, které se objevují ve většině knih.

Hodnocení:

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka:  ♥ ♥   


4 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Tuhle knížku mám určitě v plánu si přečíst, protože Kerstin Gier je skvělá autorka :) Její Drahokamy mě bavily :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Doporučuji moc dlouho neodkládat, protože to vážně bylo skvělý čtení :D. Přesně tak, Drahokamy jsem si oblíbila od první stránky :D.

      Vymazat
  2. Drahokamy zbožňuji a díky této sérii si autorku pamatuje snad každý, Silber (je to kratší jak to používám :D) jsem také četla, minulý rok, přiznám se že i když se mi moc líbila vůbec si nepamatuju o čem to bylo. Doufám že mi to druhý díl tak nějak připomene. Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. A kvůli tomu, že Drahokamy zbožňuji, tak jsem se podívala i na film, no a byla jsem docela zklamaná.
      Jo, to zapomínání o čem knihy jsou, znám taky. ale zase při množství knih, jaké přečtu je nemožné, abych si pamatovala o čem jsou :D. Děkuji :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)