středa 21. ledna 2015

Recenze: Pátá vlna

Autor: Rick Yancey
Počet stran: 448
Série: Pátá vlna
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Baronet


Mimozemšťané jsou hloupí.
Nemluvím o skutečných mimozemšťanech. Jiní nejsou hloupí. Jiní jsou tak daleko před námi, že je to jako srovnávat nejhloupějšího člověka s nejchytřejším psem. Nemá to cenu.



O AUTOROVI

 Rick Yancey je autorem třinácti románů a memoárů. Jeho knihy byly vydány ve více než dvaceti jazycích a získaly mnoho ocenění po celém světě. Román pro mládež Fantastická dobrodružství Alfreda Kroppa byl jmenován Nejlepší knihou roku podle magazínu Publishers Weekly a byl nominována na cenu Carnegie. V roce 2010 Rick Yancey obdržel Cenu Michaela L. Printze za román Monstrumologist. Nejnovější román Pátá vlna, první díl epické sci-fi trilogie, byl celosvětově vydán v roce 2013 a filmová práva na něj koupili GK Films a Sony Pictures. (Více informací o autorovi můžete nalézt v rubrice Autoři, kteří umí).


DĚJ

Kniha Pátá vlna sleduje proměnu Země po invazi mimozemské rasy prostřednictvím postavy Cassie, která jako jedna z mála přežila čtyři předešlé vlny, jenž měly vyhladit lidstvo. 
Cassie ztratila téměř všechno. Matka jí zemřela na nemoc, která byla třetí vlnou, otce jí před očima zastřelili a mladšího bratra Sammyho odvezli do tábora pro přeživší. 
Hlavní hrdinka se ale nevzdává a je rozhodnuta najít svého bratra, ale během své cesty je postřelena a když už si myslí, že je konec, potká tajemného Evana Walkera, který je až nezvykle hodný. 
Rozhodne se mu Cassie uvěřit nebo si dál bude razit teorii: "Kdo zůstane sám, ten přežije"? A dokáže najít a zachránit svého bratra? 
To vše se dočtete v téhle úžasné knize, která vás nenechá spát, dokud ji celou nedočtete

POSTAVY

Hlavní hrdinka Cassie mi byla už od začátku sympatická a mé sympatie s dějem rostly. Cassie je neuvěřitelně odolná a statečná dívka, která se s ničím nepáře. Musím říct, že ji opravdu obdivuji, projít tím, čím ona, jsem už 20x mrtvá.
Dalším z hlavních protagonistů byl Cassiin spolužák Ben Parish. Podle prvního dojmu na mě působil, jako namachrovaný floutek, fotbalista, co si hraje na drsňáka. Ale jak se děj vyvýjel, stal se z něj skutečný drsňák. Jen málokdo by zvládl to co on.
Nesmím zapomenout ani na Symmyho, Cassiina bratra. Roztomilý pětiletý chlapec, o kterém by si každý myslel, že se bude chovat přiměřeně svému věku, že při pomyšlení na odloučení od rodiny, bude strachem bez sebe a s pláčem v očích. Naopak. V záchranném táboře se téměř pořád choval jako dospělý, za což mu patří můj obdiv.
Posledním, koho zmíním bude Evan Walker. Záhadný kluk, který zachrání Cassie před jistou smrtí. Evan mi byl opravdu sympatický, které dívce by taky nebyl, když má pěkné tělo (Teda alespoň podle Cassie, co já můžu soudit, že?), tmavé kudrnaté vlasy a oči jako čokoláda? A ještě k tomu umí i dobře vařit! Moje představa dokonalého muže. Takže jistě pochopíte mé sympatie k němu.


MŮJ NÁZOR

Protože jsem tak trochu citlivka, po přečtení prologu, který mi evokoval film Predátor, jsem chtěla knihu odložit a už se k ní nikdy nevrátit. Naštěstí mě Eliška přesvědčila, že to nemám dělat. Občas jsem sice měla trochu problém udržet svůj žaludek na uzdě, ale zvládla jsem to a jsem za to ohromě ráda. Kniha byla opravdu vynikající a moc se těším na druhý díl.


DOPORUČENÍ

Tuto knihu bych určitě doporučila všem, kdo jsou fanoušky nepřetržitého napětí a akce. Varování pro slabší povahy: Tato kniha může způsobit zvedání žaludku a noční můry!


HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥


Obálka: ♥ ♥  






2 komentáře:

  1. Pěkná recenze :) Na tuhle knížku už mám dlouho zálusk :) Vážně byl ten začátek tak drsný? Mám se bát? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dnes to byla týmová práce s Elis, takže obě děkujeme :) No nevím, jestli se to podle mě soudit :D Jsem opravdu docela cíťa, takže co někomu připadá v pohodě, z toho se mě dělá špatně :D Můj hlavní problém je bujná fantazie, takže všechno vidím poměrně dost živě :D Takže nechci strašit :D Na tvém místě bych to určitě zkusila :) Jsem ráda, že jsem překonala sama sebe a dočetla to :) Je to opravdu výborná knížka :)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)