sobota 27. prosince 2014

Upíři v novém kabátě

Každý z nás snad prošel obdobím, kdy se jeho oblíbenou příšerou stal upír. Ani se mnou tomu nebylo jinak a dokonce i teď si o nich ráda přečtu.
Nehledejte tady nějaké obsáhlé informace či spojlery, jen vám lehce nastíním děj (protože to nejsou recenze, ani představení knižních sérií) a vy sami se poté rozhodnete, jestli knihy stojí za to.
Takže tady máte pár typů na nějakou tu upířinu, třeba vám některá padne do oka :).


Jako prvního zástupce této obsáhlé skupiny bych uvedla Vampýrskou akademii. Richelle Mead stvořila povedený upírský svět, kde najdete nejen klasické upíry, ale i dhampýry.
Děj se točí kolem Morojské princezny Lissy a její kamarádky Rose, která je dhampýr a plánuje se stát budoucí Lissinou strážkyní. Jenže všechno nejde tak jednoduše. Na akademii se totiž mohou pohybovat Strigojové, kteří chtějí Lissu zničit, protože je poslední žijící členkou Dragomirova rodu.
Celá tato série je plná akce, napětí a i nějaká ta romantika se zde najde.
Mně osobně se dějová linka líbila, takže můžu jen doporučit. Navíc to má šest knížek, takže vás to na chvíli zabaví. 
Jako dalším známým představitelem tohoto žánru je Bratrstvo černé dýky od spisovatelky J. R. Ward. Tato velmi rozsáhlá série sleduje příběhy jednotlivých členů bratrstva, kteří bojují proti bezduchým, jenž jsou jejich dlouhověkými nepřáteli.
Zde se můžete vydat na nespoutanou cestu plnou akce, napětí a erotiky, co hrdlo ráčí.
Já osobně jsem se zatím dopracovala k pátému dílu, který si hodlám přečíst hned, jak opět budu mít víc volného času. Jen bych varovala před některými částmi (hlavně ty o bezduchých), jenž se občas táhnou a jsou tak trochu nudné. Ale jinak mě nenapadá, co bych knihám vytkla.
Akademie Evernight od Claudie Gray, tak k této sérii jsem se bohužel ještě nedostala, ale chystám se (sice už delší dobu, ale jednou to dopadne).
Takže něco málo k tomu, o čem to je: Bianca chce utéct z domova. Rodiče ji odvezli z městečka, kde žila celý dosavadní život, a zapsali ji na akademii Evernight, strašidelnou internátní školu, kam chodí studenti, kteří jsou až příliš dokonalí: krásní, bohatí a bezohlední. Bianca ví, že mezi ně nezapadne.
Zní to zajímavě, že? No, uvidíme, co se z toho vyklube. Kdo jste to četl, nebojte se dát vědět do komentářů vaše názory :).
Série Kroniky Drakeových od Alyxandry Harvey byla příjemným zpestřením mezi všemi těmi krvelačnými bestiemi. Nedočkáte se zde moc velkého krveprolití, a je to spíš odpočinkové čtení, ale zabaví. Tedy, je určeno spíš dívkám, ale myslím, že i kluci si tam najdou to svoje.
Nebudu to moc zdržovat, kdo má zájem, zde je recenze na první díl (druhý mám doma, ale ještě jsem se k němu nedostala).
Jen bych ještě dodala, že u nás, pokud se nemýlím, vydali pouze první dva díly z této série.
Další z diskutovanou sérií je Škola noci od autorek Kristin Cast a Phyllis C. Cast. Abych pravdu řekla, tímto příběhem jsem moc uchvácená nebyla. Dočetla jsem asi dva díly a potom tuto sérii na dlouho opustila a ještě jsem nenašla chuť se k ní vrátit.
Příběh se točí kolem šestnáctileté Zoey, která studuje ve Škole noci, Ačkoli si ve Škole noci najde skvělé přátele, nezapadne sem. Není totiž obyčejné upírské mládě. Bohyně noci Nyx jí obdařila zvláštními schopnostmi, které jí dávají moc, ale i zodpovědnost.
Jako každá puberťačka řeší problémy s kluky, navíc musí obhájit své zásady před nepřátelsky naladěnou elitní skupinou studentů.
Údolí stínů od Christie Craig (pseudonym C. C. Hunter). Bohužel k jejím knihám jsem ještě neměla možnost se dostat, ale to se chystám napravit. Série není čistě jen o upírech, ale to snad nevadí.
Jednoho večera Kylie Galenová zjistí, že je s nevhodnými lidmi na úplně špatném večírku, a to navždycky změní její život. Matka ji pošle do tábora pro problematickou mládež v Shadow Falls a během pár hodin po svém příjezdu Kylie zjišťuje, že mládež v táboře není jen „problematická". Tady, v Shadow Falls, se vampíři, vlkodlaci, měňavky, čarodějky a víly učí ovládat své schopnosti a kouzla a žít v obyčejném světě.

A jako poslední Upíří deníky od L. J. Smith, určitě většina zná jako seriál. Přiznám se, že z knihy jsem četla pouze pár stránek, ale jelikož jsem jako první viděla seriál, musela jsem knihu odložit, protože blonďatou Elenu jsem vážně nezvládala. Nemám nic proti ději či knize samotné, ale prostě mi to nesedlo.
Hádám, že je nemusím moc představovat, tak alespoň ve zkratce.
Středoškolačka Elena je dívkou, po níž chlapci touží a které se dívky touží podobat. Jenže krásný a tajemný Stefan se zoufale snaží jejímu kouzlu odolat – stíhá ho temná minulost i vědomí, že jeho pomstychtivý bratr Damon je hrozbou pro každého, ke komu se Stefan přiblíží. Elena si brzy uvědomí, že se ocitla mezi dvěma bratry – a ve velkém nebezpečí. (zdroj: http://www.databazeknih.cz/knihy/upiri-deniky-probuzeni-26011)
Určitě znáte i Stmívání, ale to jste buď všichni četli nebo se tomu okruhem vyhýbáte, takže to přeskočím.

A jak jste na tom vy? Vybrali jste si něco z mého seznamu nebo byste naopak něco doplnili?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)