úterý 30. prosince 2014

Recenze: Arizona


Autor: Eden Maguire
Počet stran: 272
Série: Krásní mrtví
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Fragment
Kyle Keppler dal svému kámošovi posunkem signál, slyšela jsem náraz kovové tyče na kapotu mého auta. 
"To mohla být tvoje lebka," sdělil mi Keppler a hrubě mě přitiskl ke skále. 

Eden Maguire si pro nás přichystala další díl ze série Krásní mrtví, který tentokrát nese název po druhé zemřelé, které brzy vyprší rok, jenž mohla strávit "mezi lidmi" a tou dívkou není nikdo jiný, než Arizona.

Příběh se odehrává několik dní po konci prvního dílu. Před mladou Darinou opět čeká nelehký úkol, kdy musí vyřešit, co se doopravdy stalo mrtvé dívce Arizoně, jejíž smrt byla prohlášena za sebevraždu. Všichni si myslí, že se vrhla do jezera, ve kterém se nakonec utopila. Ale co je na její smrti divného? Proč by si tak zdatná plavkyně, jako byla Arizona vybírala zrovna takovouhle smrt? Darina opět neúnavně pátrá a pomalu odkrývá další z napínavých příběhů. Stihne i tentokrát zachránit svoji mrtvou kamarádku? 

Po prvním díle jsem se na další docela těšila a musím říct, že jsem opět nelitovala. Tentokrát už příběh nebyl tolik zmatený, což nejspíš bylo tím, že už jsem si na styl autorčina psaní zvykla. Občas jsem se sice ještě ztratila, protože opět vzpomínky nebyly nijak od současnosti odděleny. Ale zorientovala jsem se podstatně rychleji, než v předchozí knize.
Pole, Stodola, Chata, Louka, Přírody, Pole StodolaBohužel, nebyla to jediná vada na kráse, která se vyskytuje v obou dílech. I tentokrát se sem propašovaly nudnější pasáže a "vycpávkové" rozhovory, které nijak nesouvisely s příběhem samotným.
Když už jsme u těch negativů, docela mě zaráželo nelogické chování hlavních postav. Například Arizona, které zbývá jen pár dní na to, aby byl její případ vyřešen, si z toho nic nedělá a klidně před Darinou zatajuje důležité informace, jenž by mohly vést k rozuzlení. Polovinu knihy jsem z ní měla dojem, že vůbec pomoc nechce.
Dalším důkazem nelogického chování bylo například to, kdy se Darina pokoušela zabavit svoji matku, aby se Phoenix mohl nepozorovaně proplížit do jejího pokoje. Nějak nechápu, proč se tam rovnou nezhmotnil, jako to dělával obvykle.
A když už jsme u toho, celá kniha mohla být vyřešena tak, že by vždycky přišli za podezřelým, zeptali se ho, jestli dotyčného/dotyčnou zabil, jeden z Krásných mrtvých by mu četl myšlenky, aby měli jistotu, že podezřelý nelže, a kdyby byl náhodou nevinný, tak by mu jednoduše smazali paměť a pátrali by dál. Chápu, že by pak kniha měla dvacet stránek a nikoho by to nebavilo, ale prostě jsem se musela podělit o svoji myšlenku.
Co se postav týče, v některých situacích mi přišla hlavní hrdinka trošičku hloupější a až příliš zaujatá svým "druhým" životem. A opět nesouhlasím s jejím chováním k Brandonovi, chudák kluk se snaží a ona k němu přesto cítí nenávist. Také by mě zajímalo, jak to, že se vždy ve správnou dobu objeví na správném místě...
Ale na druhou stranu musím uznat, že se mi kniha líbila. To tajemno a napětí, v jednu chvíli jsem si myslela, že vím, kdo to všechno zavinil, ale autorka mě potom dokázala tak dokonale zmást a nakonec jsem to samozřejmě neuhodla.

Každopádně do dalšího dílu se pustím. I tento druhý díl je takovým oddechovým čtením, od kterého nemůžete čekat zázraky, ale zhruba na dva dny vás zabaví. A i přes drobné chybičky tuto knihu doporučuji.

Hodnocení:

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka:  ♥ ♥   

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)